ZATRUDNIENIE W PEŁNYM WYMIARZE CZASU PRACY OD KWIETNIA 2024 R.
1. Wymagania niezbędne w stosunku do kandydatów:
- posiadanie obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub obywatelstwa innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i posiadanie znajomości języka polskiego potwierdzonej dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej,
- nieposzlakowana opinia,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych,
- niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadanie wykształcenia wyższego,
- znajomość przepisów ustawy o świadczeniach rodzinnych i opiekuńczych, ustawy o dodatku osłonowym, ustawy prawo zamówień publicznych oraz aktów wykonawczych do w/w ustaw, Kodeksu postępowania administracyjnego oraz przepisów o ochronie danych osobowych.
2. Wymagania dodatkowe:
- umiejętność interpretacji przepisów prawnych związanych z wykonywaną pracą,
- dobra znajomość obsługi komputera (w tym edytora tekstów oraz arkusza kalkulacyjnego), systemów informatycznych i sprzętu biurowego,
- doświadczenie w obsłudze poczty elektronicznej,
- doświadczenie w bezpośredniej obsłudze klientów,
- znajomość przepisów prawo zamówień publicznych, sporządzanie sprawozdań,
- umiejętność redagowania pism, terminowość wykonywania zadań,
- umiejętność pracy w zespole, dobrej organizacji pracy, analizy dokumentów oraz samodzielnego pozyskiwania informacji niezbędnych do wykonywania pracy.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Kompleksowe prowadzenie spraw z zakresu obsługi świadczeń rodzinnych i opiekuńczych, dodatków
osłonowych, w tym:
- przyjmowanie, weryfikacja oraz rozpatrywanie wniosków i załączonych dokumentów w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych oraz przygotowywanie decyzji administracyjnych w tym zakresie,
- przyjmowanie oraz weryfikacja wniosków o przyznanie dodatku osłonowego składanych na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach z zakresu świadczeń rodzinnych,
opiekuńczych i dodatków osłonowych, - udzielanie informacji o trybie postępowania w sprawach dotyczących uprawnień do świadczeń rodzinnych, opiekuńczych i dodatków osłonowych,
- współpraca z wnioskodawcami, instytucjami i organizacjami w zakresie pozyskiwania
i sprawdzania dokumentacji niezbędnej dla przyznawania prawa do świadczeń rodzinnych, opiekuńczych i dodatków osłonowych, - prowadzenie postępowań w sprawach ustalenia nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, opiekuńczych i dodatków osłonowych,
- tworzenie i prowadzenie rejestrów przyznanych świadczeń i dodatków osłonowych,
- prowadzenie innych spraw wynikających z ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy
o dodatku osłonowym i prawo zamówień publicznych, - sporządzanie zamówień zgodnie z regulaminem Zamówień Publicznych,
- obsługa korespondencji, także elektronicznej,
- inne zadania zlecone przez Kierownika.
4. Warunki pracy na danym stanowisku pracy:
- stanowisko pracy znajduje się na parterze budynku Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Prażmowie, ul. Czołchańskiego 1A, - praca w pełnym wymiarze czasu pracy z wykorzystaniem sprzętu komputerowego,
- praca w godzinach: 8.00-16.00, 5 dni w tygodniu od pn-pt.
- praca zespołowa, związana przede wszystkim z kontaktem z pracownikami komórki Świadczeń Rodzinnych i pozostałymi pracownikami GOPS, wymagająca dobrej organizacji pracy własnej,
- bezpośrednia obsługa klientów.
5. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny podpisany przez kandydata do pracy,
- CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kserokopie świadectw pracy (oryginały do wglądu),
- kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (oryginały do wglądu),
- inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska,
- oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych.
Wymagane dokumenty aplikacyjne winny być własnoręcznie podpisane przez kandydata i złożone
w siedzibie GOPS, w godzinach pracy 8.00-16.00 od pn.-pt., w terminie do dnia 04 marca 2024 r. do godz. 1200 , pod adres:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Prażmowie
ul. Czołchańskiego 1A
05-505 Prażmów
w zaklejonej kopercie z dopiskiem:
„Nabór na wolne stanowisko urzędnicze –
PODINSPEKTOR DS. ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH
Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Ośrodka).
7. Inne informacje
Wszystkie dokumenty zawarte w ofercie muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej odczytanie.
O zakwalifikowaniu do kolejnego etapu naboru kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie lub mailem. Postępowanie kwalifikacyjne odbywa się tylko w jednym terminie i miejscu wyznaczonym przez komisję.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie GOPS w Prażmowie (www.gops-prazmow.pl).
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Prażmowie po rozstrzygnięciu naboru nie odsyła złożonych ofert, a dokumenty nieodebrane po 3 miesiącach zostaną protokolarnie zniszczone.
Zastrzega się możliwość unieważnienia konkursu bez podania przyczyny.
Prażmów, dnia 20.02.2024r. Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Prażmowie